De beste webdesigntrends

De beste webdesigntrends

  • Overige
  • september 4, 2021
  • No Comment
  • 597

Door al deze omwentelingen en veranderingen die in 2020 plaatsvonden, verandert het landschap. Editor X, een webcreatieplatform voor ontwerpers, heeft onlangs een minisite gelanceerd over de webdesigntrends van 2021 – en het lijkt erop dat het web er heel anders uit gaat zien dan in de afgelopen jaren.

Het interactieve rapport, gepubliceerd op Shaping Design, doorloopt tientallen voorbeelden van sites die met originele en onverwachte oplossingen proberen te komen. De showcase laat zien hoe ontwerpers de gevolgen van het afgelopen jaar doorleven en hun inzichten delen in de toekomst van schermdesign.

De beste webdesigntrends

De hele ervaring heeft op zichzelf enkele verborgen juweeltjes en is gebouwd op het Editor X-platform. Het wordt compleet geleverd met interacties en voorbeelden die deze opkomende trends laten zien. Laten we een aantal van hen in wat meer detail bekijken.

Jouw gebruikersinterface, door jou

Consumenten zijn vaak bereid om wat details te geven over hun voorkeuren voor de juiste soorten gepersonaliseerde ervaringen. Dat vereist echter dat merken en ontwerpers die voor deze merken werken, beslissen wat die personalisaties zullen zijn. Meestal neemt het de vorm aan van gepersonaliseerde aanbevelingen of berichten op basis van de geschiedenis van bezoekers of klanten met de website.

Het is echter mogelijk dat we binnenkort een iets andere laag van gebruikerservaring verwachten – interfaces die nog aanzienlijker zouden worden aangepast op basis van gebruikersvoorkeuren. Dat geldt niet alleen voor het aanpassen van de donker/licht modus, kleurthema’s, grootte en spatiëring van de tekst, verminderde beweging en toegankelijkheid in het algemeen.

Interfaces zouden veranderen op basis van beschikbare connectiviteit (moeten we echt weblettertypen en parallax laden op een langzame 3G-verbinding?), apparaatgeheugen, maar ook persoonlijke interesses en productvoorkeuren. En als gevolg daarvan kijken we naar interfaces die voor elke klant uniek worden en hun smaak, stijl en identiteit weerspiegelen. Als ontwerpers gaan we verder dan het ontwerpen van ontwerpsystemen en creëren we een levendig spectrum van ervaringen, een bepaald soort voor elke klant.

Ontwerpactivisme: merken nemen een standpunt in

Wanneer een merk blijft en zich niet uitspreekt ter ondersteuning van een doel, ondersteunt het eigenlijk de status-quo. Het is dus niet verwonderlijk dat veel klanten ervoor kiezen om merken en producten te ondersteunen waarmee ze een band hebben die veel verder gaat dan de kwaliteit van het product dat ze serveren. Het product wordt altijd belichaamd door de mensen die ermee omgaan, en aangezien deze mensen waarden en principes hebben, moeten ze ook representatie vinden in de stem van het merk om zich verbonden te voelen met het product.

En wanneer merken besluiten om publiekelijk een standpunt in te nemen voor iets waarin ze geloven, moeten ze spreken met gedurfde, iconische beelden die ook opkomen voor wat ze vertegenwoordigen. Het werd vorig jaar heel duidelijk met protestbeelden en campagnes waarin werd opgeroepen tot raciale, ecologische en politieke rechtvaardigheid. In 2021 zal sociaal activisme niet stilletjes achter een enkele pagina zitten over de goede doelen of waarden van het bedrijf. In plaats daarvan zouden we meer merken, bureaus en ontwerpers moeten verwachten die moedig verklaren waar ze voor staan.

Als gevolg hiervan zien we mogelijk meer unieke en op maat gemaakte ontwerpmiddelen, zoals op maat gemaakte lettertypen, illustraties en pictogrammensets. Ontwerpers zullen snel moeten reageren op de lopende evenementen en gedurfde beelden moeten creëren en integreren die een ondubbelzinnige boodschap van solidariteit en steun uitstralen.

We zouden ook meer diverse en inclusieve stemmen en berichten moeten zien in illustraties, taal en promotionele berichten, samen met meer campagnes die worden ondersteund en mogelijk gemaakt door merken en ontwerpers die ze presenteren.

Gevoeligheid en optimistische stem

Nu de wereld samen door een moeilijke en geïsoleerde tijd gaat, is voor velen van ons optimistisch blijven over de toekomst de enige manier om met de situatie om te gaan. Vorig jaar kan worden gezien als een wereldwijde reset van vrijwel alles wat we in ons leven gewend waren; een tijd die ons dwong om onze waarden, principes, opvattingen en connecties met mensen om wie we geven te heroverwegen.

Het zou dus niet moeten verbazen dat we een kalme, opbeurende en speelse toon verwachten die in berichten over het hele internet wordt overgebracht. Kleuren en typografie zullen lichter, helderder, hoopvol en zelfs dromeriger aanvoelen. We zouden meer authentieke, eerlijke en persoonlijke kenmerken in digitaal ontwerp moeten zien, waarbij mensen niet bang zijn om te laten zien wat voor hen belangrijk is en hoe ze zichzelf echt zien. Omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, zouden interfaces en merken gevoeliger en zorgzamer moeten worden, misschien met een dosis humor en focus op emotioneel welzijn.

Trends in webdesign

Door al deze omwentelingen en veranderingen die in 2020 plaatsvonden, verandert het landschap. Editor X, een webcreatieplatform voor ontwerpers, heeft onlangs een minisite gelanceerd over de webdesigntrends van 2021 – en het lijkt erop dat het web er heel anders uit gaat zien dan in de afgelopen jaren.

Het interactieve rapport, gepubliceerd op Shaping Design, doorloopt tientallen voorbeelden van sites die met originele en onverwachte oplossingen proberen te komen. De showcase laat zien hoe ontwerpers de gevolgen van het afgelopen jaar doorleven en hun inzichten delen in de toekomst van schermdesign.

De hele ervaring heeft op zichzelf enkele verborgen juweeltjes en is gebouwd op het Editor X-platform. Het wordt compleet geleverd met interacties en voorbeelden die deze opkomende trends laten zien. Laten we een aantal van hen in wat meer detail bekijken.

Jouw gebruikersinterface, door jou

Consumenten zijn vaak bereid om wat details te geven over hun voorkeuren voor de juiste soorten gepersonaliseerde ervaringen. Dat vereist echter dat merken en ontwerpers die voor deze merken werken, beslissen wat die personalisaties zullen zijn. Meestal neemt het de vorm aan van gepersonaliseerde aanbevelingen of berichten op basis van de geschiedenis van bezoekers of klanten met de website.

Het is echter mogelijk dat we binnenkort een iets andere laag van gebruikerservaring verwachten – interfaces die nog aanzienlijker zouden worden aangepast op basis van gebruikersvoorkeuren. Dat geldt niet alleen voor het aanpassen van de donker/licht modus, kleurthema’s, grootte en spatiëring van de tekst, verminderde beweging en toegankelijkheid in het algemeen.

Interfaces zouden veranderen op basis van beschikbare connectiviteit (moeten we echt weblettertypen en parallax laden op een langzame 3G-verbinding?), apparaatgeheugen, maar ook persoonlijke interesses en productvoorkeuren. En als gevolg daarvan kijken we naar interfaces die voor elke klant uniek worden en hun smaak, stijl en identiteit weerspiegelen. Als ontwerpers gaan we verder dan het ontwerpen van ontwerpsystemen en creëren we een levendig spectrum van ervaringen, een bepaald soort voor elke klant.

Ontwerpactivisme: merken nemen een standpunt in

Wanneer een merk blijft en zich niet uitspreekt ter ondersteuning van een doel, ondersteunt het eigenlijk de status-quo. Het is dus niet verwonderlijk dat veel klanten ervoor kiezen om merken en producten te ondersteunen waarmee ze een band hebben die veel verder gaat dan de kwaliteit van het product dat ze serveren. Het product wordt altijd belichaamd door de mensen die ermee omgaan, en aangezien deze mensen waarden en principes hebben, moeten ze ook representatie vinden in de stem van het merk om zich verbonden te voelen met het product.

En wanneer merken besluiten om publiekelijk een standpunt in te nemen voor iets waarin ze geloven, moeten ze spreken met gedurfde, iconische beelden die ook opkomen voor wat ze vertegenwoordigen. Het werd vorig jaar heel duidelijk met protestbeelden en campagnes waarin werd opgeroepen tot raciale, ecologische en politieke rechtvaardigheid. In 2021 zal sociaal activisme niet stilletjes achter een enkele pagina zitten over de goede doelen of waarden van het bedrijf. In plaats daarvan zouden we meer merken, bureaus en ontwerpers moeten verwachten die moedig verklaren waar ze voor staan.

Als gevolg hiervan zien we mogelijk meer unieke en op maat gemaakte ontwerpmiddelen, zoals op maat gemaakte lettertypen, illustraties en pictogrammensets. Ontwerpers zullen snel moeten reageren op de lopende evenementen en gedurfde beelden moeten creëren en integreren die een ondubbelzinnige boodschap van solidariteit en steun uitstralen.

We zouden ook meer diverse en inclusieve stemmen en berichten moeten zien in illustraties, taal en promotionele berichten, samen met meer campagnes die worden ondersteund en mogelijk gemaakt door merken en ontwerpers die ze presenteren.

Gevoeligheid en optimistische stem

Nu de wereld samen door een moeilijke en geïsoleerde tijd gaat, is voor velen van ons optimistisch blijven over de toekomst de enige manier om met de situatie om te gaan. Vorig jaar kan worden gezien als een wereldwijde reset van vrijwel alles wat we in ons leven gewend waren; een tijd die ons dwong om onze waarden, principes, opvattingen en connecties met mensen om wie we geven te heroverwegen.

Het zou dus niet moeten verbazen dat we een kalme, opbeurende en speelse toon verwachten die in berichten over het hele internet wordt overgebracht. Kleuren en typografie zullen lichter, helderder, hoopvol en zelfs dromeriger aanvoelen. We zouden meer authentieke, eerlijke en persoonlijke kenmerken in digitaal ontwerp moeten zien, waarbij mensen niet bang zijn om te laten zien wat voor hen belangrijk is en hoe ze zichzelf echt zien. Omdat we allemaal in hetzelfde schuitje zitten, zouden interfaces en merken gevoeliger en zorgzamer moeten worden, misschien met een dosis humor en focus op emotioneel welzijn.

Verwant Bericht

Bedrijfsoptimalisatie door technologische ontwikkelingen

Bedrijfsoptimalisatie door technologische ontwikkelingen

In onze moderne wereld is technologie onmisbaar voor bedrijven. Het beïnvloedt bijna elk aspect van de bedrijfsvoering. Van het beheren van…
Waarom jouw bedrijf niet meer zonder goede vindbaarheid kan bestaan

Waarom jouw bedrijf niet meer zonder goede vindbaarheid kan…

In de digitale wereld van vandaag is online vindbaarheid cruciaal voor elk bedrijf. Je klanten zijn online en dat is waar…
Praktische wasmanden kopen? Zo pak je het goed aan

Praktische wasmanden kopen? Zo pak je het goed aan

Heb je genoeg van die rondslingerende was? Wil je wasmanden die praktisch, esthetisch en betaalbaar zijn? Dan kan een wasmand een…

Leave a Reply