Gebruik Augmented Reality voor je potentiële klanten

Gebruik Augmented Reality voor je potentiële klanten

  • Zakelijk
  • 11 oktober 2022
  • No Comment
  • 847

Op het gebied van marketing is Augmented Reality geen nieuw begrip meer, al weten nog niet alle consumenten wat het precies inhoudt. Door AR slim te gebruiken kun jij veel invloed uitoefenen op je potentiële koper, waaronder het product onder de aandacht brengen maar ook het voorkomen van een miskoop. De grote winst onderaan de streep is dat er minder snel een miskoop wordt gedaan wordt voor klantenbinding zorgt, maar ook voor een lagere kostenpost als het gaat om retourzendingen. Hieronder vind je mogelijkheden om je digitale sales een boost te geven met deze techniek. 

Kies voor een Augmented Reality applicatie

Een customized oplossing voor het verwerken van Augmented Reality is een applicatie. Je kunt ervoor kiezen om de applicatie alleen te gebruiken voor deze klantervaring, maar ook om je hele digitale shop in te verwerken. Het voordeel is namelijk dat met het integreren van deze AR-techniek de klant het product, inclusief de fysieke objecten om hem heen, kan bekijken. 

De keuze voor jou is of je een applicatie wil die alle functionaliteiten heeft of alleen de mogelijkheid biedt om via een derde partij de AR te gebruiken. Hoe dan ook is het geweldig als je potentiële klant die televisie aan de muur kan bekijken in zijn eigen woonkamer, of dat die bril past bij zijn gezicht. Op deze manier bedien je de klanten thuis net zoals dat je ze eigenlijk in de winkel bediend. 

Je kunt ook een Web-AR-functie mogelijk maken

Als je de klant niet wilt verplichten tot het gebruik van een applicatie of als je die mogelijkheden zelf niet wil benutten, kun je de functie via een webbrowser aanbieden. Op die manier wordt de Augmented Reality gevisualiseerd zonder het gebruik van een app, maar via de browser waarin de klant jouw product zoekt. Dit kan dan vanaf een PC, een laptop, maar ook vanaf een smartphone of een tablet. Er zijn dus niet veel beperkingen ten opzichte van een applicatie, behalve dat uit onderzoek is gebleken dat de klantenbinding een iets minder hoge score heeft. Onder aan de streep heeft het zowel voor ondernemers als klanten dus vele voordelen. 

Social mediakanalen hebben ook de mogelijkheid om Augmented Reality te gebruiken

Los van het feitelijk verkopen van de producten, is Augmented Reality ook een belangrijke technologie binnen de social mediakanalen. Op die manier kun je mensen enthousiasmeren voor jouw product terwijl ze nog geen potentiële koper waren. Denk bijvoorbeeld aan de kanalen via Facebook, Instagram en Snapchat. Je kunt dan gebruik maken van interactie en specifieke targeting. De meeste mensen weten al wat AR is op basis van de filters die men gebruikten als gezichtsfilters. Inmiddels zijn er ontwikkelingen geweest waardoor er meer mogelijkheden zijn, zoals ook het zien van fysieke objecten in de omgeving terwijl je via jouw device gebruikt maakt van de AR-mogelijkheden, zoals bijvoorbeeld de 3D Configurator. Gebruik dus je social mediakanalen goed en speel in op de mogelijkheden om met deze technologie je klanten te enthousiasmeren en te binden.

Verwant Bericht

Bedrijfsoptimalisatie door technologische ontwikkelingen

Bedrijfsoptimalisatie door technologische ontwikkelingen

In onze moderne wereld is technologie onmisbaar voor bedrijven. Het beïnvloedt bijna elk aspect van de bedrijfsvoering. Van het beheren van…
Waarom jouw bedrijf niet meer zonder goede vindbaarheid kan bestaan

Waarom jouw bedrijf niet meer zonder goede vindbaarheid kan…

In de digitale wereld van vandaag is online vindbaarheid cruciaal voor elk bedrijf. Je klanten zijn online en dat is waar…
Praktische wasmanden kopen? Zo pak je het goed aan

Praktische wasmanden kopen? Zo pak je het goed aan

Heb je genoeg van die rondslingerende was? Wil je wasmanden die praktisch, esthetisch en betaalbaar zijn? Dan kan een wasmand een…

Leave a Reply