Hoe u klantenleads kunt genereren

Hoe u klantenleads kunt genereren

  • Economie
  • december 22, 2021
  • No Comment
  • 547

Wanneer je betrokkenheid hebt op sociale media, je blogs, webinars en persoonlijke evenementen, is dat geweldig, maar het zal geen klantenleads genereren. Een lead is iemand die u een of andere vorm van contactgegevens heeft gegeven waarmee u ze kunt koesteren en omzetten in een prospect en vervolgens in een koper. Hier zijn enkele tips om betrokkenheid om te zetten in leads.

Inhoud van uw website delen

Wanneer u betrokkenheid krijgt op verschillende platforms, zoals een vraag op Facebook, of een discussie wordt gestart op een forum, deel dan inhoud met hen vanaf uw website. Dit zal hen verleiden om meer informatie aan u te verstrekken, zoals hun e-mailadres en misschien hun naam.

Bewijs uw waarde

Bied je fans exclusieve content aan op social media. Als u beveiligde of gedeeltelijk beveiligde inhoud op een bestemmingspagina op uw site maakt, is dit een geweldige manier om waarde aan uw publiek te bieden en ze naar uw e-maillijst te verplaatsen. Wanneer u deze gated content maakt, maakt u voor elk platform een   speciale landingspagina en plaatst u de link in uw profiel en uw introductiebericht.

Loodmagneten maken

Ontwikkel meerdere leadmagneten die u kunt promoten waar uw publiek zich bezighoudt met het onderwerp waarmee ze bezig zijn. Dus als iemand onderwerp A bespreekt, moet een hoofdmagneet voor onderwerp A worden genoemd. Elk platform moet een overkoepelende hoofdmagneet bieden die die groep aantrekt.

Doe een bod

Zodra u bepaalde soorten betrokkenheid krijgt, kunt u ze een aanbod doen op basis van hun type betrokkenheid. Zijn het merkadvocaten, bezoekers van evenementen of bijdragen aan discussies? Zijn het trouwe fans, al klanten of vrijwilligers? Als je bijvoorbeeld een socialemediagroep hebt en je hebt leden van die groep die vaak anderen helpen, dan kunnen ze als vrijwilligers worden beschouwd.

Doe meer aanbiedingen

De waarheid is dat hoe meer aanbiedingen en kansen u uw publiek geeft om op uw lijst te komen, hoe beter. Plaats gated content via in-content-links om een   punt in een blogpost-onderwerp uit te breiden. Voeg meer gesloten onderwerpen toe via een pop-up of dia op elke blogpostpagina en pagina van uw website.

Functies van sociale platforms gebruiken

Elk sociaal platform heeft verschillende functies waarmee u meer aanbiedingen, links naar bestemmingspagina’s, voorbeelden van uw werk, bewijs van uw kennis of een show van uw vrienden en betrokkenheid kunt toevoegen. Gebruik die functies. Vul elk afzonderlijk profiel volledig in met behulp van alle mogelijkheden die elk platform biedt, zodat u mensen naar uw site kunt leiden. Als u een link naar uw site kunt plaatsen, plaats dan een link naar een speciale bestemmingspagina.

Zorg er ten slotte voor dat u deelneemt en veel video’s, afbeeldingen en inhoud gebruikt die uw waarde en expertise laten zien. Doe veel aanbiedingen en bied veel kansen via leadmagneten, contentupgrades, in-content links, enzovoort. Hiermee kunt u e-mailadressen verzamelen en uw e-maillijst opbouwen.

Een effectieve verkooptrechter kan uw bedrijf op de automatische piloot zetten en leads consistent omzetten in klanten als u het op de juiste manier structureert. Om u te helpen bij het opzetten van een effectieve trechter voor uw bedrijf

Verwant Bericht

Op zoek naar de beste waterontharder?

Op zoek naar de beste waterontharder?

Ben je op zoek naar de beste waterontharder? Vraag je je af waar je op moet letten als je het beste…
Refurbished laptop kopen – Waarom?

Refurbished laptop kopen – Waarom?

Op zoek naar een krachtige laptop, maar wel op een lager budget? Veel mensen kunnen tegenwoordig maar moeilijk zonder hun laptop.…
Gebruik Augmented Reality voor je potentiële klanten

Gebruik Augmented Reality voor je potentiële klanten

Op het gebied van marketing is Augmented Reality geen nieuw begrip meer, al weten nog niet alle consumenten wat het precies…

Leave a Reply