Een nieuwe observatie lijkt passend nieuws over beeldschermtijd en de gezondheid van jongeren. Betekent dit dat we ons allemaal geen zorgen kunnen maken?

Een nieuwe observatie lijkt passend nieuws over beeldschermtijd en de gezondheid van jongeren. Betekent dit dat we ons allemaal geen zorgen kunnen maken?

A new observation seems fitting news about screen time and youth health. Does this mean we can all not worry?

A newly published observation in the journal PLoS ONE shows that spending time on screens probably isn’t directly dangerous for younger youth. The US has attracted global attention as screen time is typically blamed for disrupting our teens’ healthy habits.

The headlines introduced “Screens aren’t as risky as you think”, “Screens aren’t just harmful to young people”, “Children are not harmed by long screen times”, “Potential benefits of virtual screen time” and “Kids being glued to displays is not a problem.” intended for tension”.

However, we still need to be wary of health outcomes, despite the lack of strong hyperlinks between screen time and youth health. The researchers suggested that screen time now did not become an immediate motive of despair or tension and turned into connections with improved members of the family, but their findings came with caveats. The survey involved nearly 12,000 9- to 10-year-olds from 24 numerous websites in the US.

Why worry about the display time?

Jonge mensen gebruiken meer dan ooit schermen. Het algemene aantal op display gebaseerde digitale apparaten waarvan wordt aangenomen dat ze eigendom zijn van en worden gebruikt door jongeren in Australië, heeft 3,3 gadgets bereikt, in lijn met peuters.

Deze gadgets bestaan ​​uit laptops, smartphones, televisies, tablets, spelapparaten en een kring van relatieve computers. Net als in veel westerse landen, gebruiken kinderen naar schatting drie tot vier uur per middag een mobiel apparaat of kijken ze televisie en overtreffen ze gezondheidssuggesties.

Enquêtes hebben uitgewezen dat bijna alle buitensporige faculteitsstudenten en tweederde van de nummer één universiteitsstudenten een apparaat hebben dat voornamelijk op beeldschermen is gebaseerd. Kinderen besteden minstens een derde van hun dag aan het observeren van monitoren.

In Australië hebben leraren en ouders hun bezorgdheid geuit over het feit dat de snelle acceptatie van virtuele apparaten (samen met het gebruik van sociale media) een slechte invloed heeft op het fysieke tijdverdrijf van jongeren en hun potentieel om empathisch te zijn en zich bewust te worden van het leren kennen van verplichtingen.

De meeste zorgen met betrekking tot schermtijd houden verband met wanhoop, angst, oppervlakkigheid, sociale interacties en eersteklas slaap.

Omdat kinderen op jonge leeftijd al zoveel schermen gebruiken, is het belangrijker dan ooit om een ​​causaal verband tussen schermtijd en gezondheidsresultaten te organiseren. Het toegenomen schermgebruik als gevolg van de pandemie heeft dit onderzoek urgent gemaakt.

Wat heeft dit onderzoek van vandaag onderzocht?

Het Amerikaanse onderzoek onderzocht het verband tussen schermtijd en de educatieve prestaties van jongeren, slaapgedrag, relaties met leeftijdsgenoten en mentale fitheid.

Ouders vulden een vragenlijst over de weergavetijd in, een vinklijst voor het gedrag van baby’s en schalen voor spanningsbevestiging (zoals secties over het internaliseren of externaliseren van problemen en interesse van kinderen). Ze suggereerden de cijfers van hun peuter op school, hun slaaphoeveelheid en -boete, hun eigen gezinsinkomen en ras.

De jongeren vulden zelfstandig een 14-item schermtijdvragenlijst in over de bijzondere vormen van vrijetijdsmediagebruik op beeldschermen. Ze waren bovendien gevraagd hoeveel goede vrienden ze hebben.

De onderzoekers vonden kleine uitgebreide instellingen tussen de schermtijd van kinderen en verminderden eersteklas slaap, interesse, mentale fitheid en academische algehele prestaties. Deze resultaten zijn nu niet bevestigd omdat ze meteen worden veroorzaakt door de weergavetijd.

Mogelijke redenen voor de kwetsbare verbanden tussen schermtijd en verschrikkelijke fitnesseffecten zijn onder meer:

  1. Vertrouwen op kritische rapportage
  2. Het ontwerp van het schermtijdonderzoek

drie. Maatschappelijke kwaliteit.

Rapportage door ouders heeft barrières

Het grootste deel van de evaluatie was gebaseerd op het feit dat vader en moeder in staat waren om het fitnessgedrag van hun kinderen te documenteren zoals het zou moeten zijn. Enquêtes en vragenlijsten worden vaak betrouwbaarder ingevuld met de hulp van de beoogde bijdragers, behalve dat ze dat misschien niet kunnen bereiken (bijvoorbeeld vanwege een infectie).

Het kan voor volwassenen moeilijk zijn om zich goed bewust te worden van het gedrag van kinderen, en het rapporteren van vader en moeder over een peuter kan leiden tot veel onnauwkeurigheden of veel minder gevoelige informatieassociaties. Het zou bijvoorbeeld heel moeilijk zijn om de slaapverstoringen van een baby te rapporteren zonder het gebruik van een digitaal meetinstrument.

Ouders vertrouwen ook op hoeveel ze hun peuter zien, de intensiteit en openheid in hun gesprekken, diverse gezinsstructuren, gedeelde hobby’s en gesprekken met leraren.

Enquêteontwerp is ook belangrijk

Het is van vitaal belang dat enquêtes moeiteloos worden begrepen en geschikt zijn voor de bijdragers. Op een lange tijd van negen en tien zouden jongeren nog steeds moeten worstelen met de betekenis van de unieke schermtijdaspecten van de enquête. Ze kunnen ook hun eigen gedrag of gedrag nog niet absoluut begrijpen.

In de vragenlijst voor weergavetijd wordt de maximale tijdcategorie 4 uur per dag en meer. Dit zal niet langer overmatig gebruik identificeren. Een internationale observatie van bijna 600.000 kinderen waargenomen na vier uur (voor jongens) en twee uur (voor meisjes) wordt schadelijk.

Toekomstig onderzoek wil bovendien rekening houden met vitale hoogwaardige weergavetechnieken, bestaande uit oogbescherming, houding, functiemodellering en levendige weergavegames met zegeningen voor de lichamelijke gezondheid.

Andere belangrijke overwegingen zijn de onderscheidende manieren waarop jongeren moeten omgaan met apparaten. Weergavetijd kan bijvoorbeeld interactief, vrije tijd of passief entertainment bevatten. Verschillende apparaten vereisen bovendien unieke stadia van schermdiepte.

De verschillende intensiteiten van de weergavetijd hebben verschillende niveaus van invloed op de intellectuele fitheid, levensvreugde en interacties van kinderen. Onderzoekers leggen sterk de nadruk op het meten van de prettige weergavetijd, in plaats van de hoeveelheid.

Hoe schets je goede vrienden?

Het sociale onderzoek richtte zich op hoeveel goede vrienden een baby heeft. Dit suggereert nu meestal niet sociaal eersteklas. Een peuter kan zich alle contacten op sociale media voorstellen als naaste vrienden en kan absoluut interactie hebben met grotere mensen terwijl ze hun apparaten gebruiken.

Omdat de observatie afhing van een kwantiteitscriterium met de bewoording “near buddies”, zullen we er zeker van zijn dat de schermtijd de relaties met leeftijdsgenoten vrijwel heeft versterkt.

Bovendien is het een jonge leeftijd om schermgebruik te meten, aangezien uit onderzoek blijkt dat niet-sedentair gedrag (dat wil zeggen fysieke activiteit) later op nummer één staat. Dit is terwijl kinderen het meest energiek zijn, veel minder schermtijd gebruiken en maximaal genieten van buitenspelen in vergelijking met latere jaren van training.

Waarheen vanaf hier?

Ze hebben een basis gelegd om verdere vergelijkingen en bewijzen toe te voegen met betrekking tot de technische maturiteit van het lid in het volgende decennium. Het versterkte het effect van sociaal-financiële populariteit (SES) op de fitheid van kinderen en erkende belangrijke ontwikkelingen, waarbij jongens op een bepaald moment op weekdagen en weekenden meer algemene schermtijd rapporteerden dan dames.

Ouders en leraren moeten nog steeds voorzichtig zijn met de schermtijd van kinderen, omdat de blik op instellingen onder de weergavetijd en een verscheidenheid aan vreselijke effecten op de gezondheid van jongeren heeft ontdekt.

Even if the poor results were not now diagnosed as primary and screen time was not set because of the direct motive, a review of studies shows that we cannot rule out those settings.

Verwant Bericht

Bedrijfsoptimalisatie door technologische ontwikkelingen

Bedrijfsoptimalisatie door technologische ontwikkelingen

In onze moderne wereld is technologie onmisbaar voor bedrijven. Het beïnvloedt bijna elk aspect van de bedrijfsvoering. Van het beheren van…
Waarom jouw bedrijf niet meer zonder goede vindbaarheid kan bestaan

Waarom jouw bedrijf niet meer zonder goede vindbaarheid kan…

In de digitale wereld van vandaag is online vindbaarheid cruciaal voor elk bedrijf. Je klanten zijn online en dat is waar…
Praktische wasmanden kopen? Zo pak je het goed aan

Praktische wasmanden kopen? Zo pak je het goed aan

Heb je genoeg van die rondslingerende was? Wil je wasmanden die praktisch, esthetisch en betaalbaar zijn? Dan kan een wasmand een…

Leave a Reply