Ervoor zorgen dat uw bloginhoud uw lezers een hoge waarde biedt, is een belangrijke les om te leren, omdat niemand uw blog zal komen lezen of uw aanbiedingen zal vinden als uw inhoud niet iets is dat ze willen consumeren.
Ken je publiek
Voordat u inhoud schrijft of inhoud maakt, moet u echt weten voor wie u deze maakt. Aan wie probeer je les te geven, contact mee te hebben, te informeren, op te leiden en te verleiden om iets te doen?
Begrijp het punt van uw bloginhoud
Wanneer u inhoud voor uw blog maakt, moet elk stuk inhoud zijn eigen doel en reden van bestaan hebben. Als je dat doel kent, kun je het zoveel beter maken.
Maak wat inhoud in lange vorm
Voeg wat inhoud toe die langer en diepgaander is. Dit is een geweldig gebruik van uw blogruimte. U kunt zelfs één kortere blogpost per keer maken en vervolgens een langere post maken waarin u naar elke post linkt om een nieuwe lange blogpost te maken die uw publiek ertoe aanzet om rond te klikken.
Gebruik wat korte inhoud
Voeg wat kortere inhoud toe die tegemoetkomt aan de zorgen van uw publiek en verklein de informatie die u hen wilt leren in hapklare stukjes, ongeveer 450 tot 800 woorden per blogpost.
Voeg trending en relevante inhoud toe
Vergeet niet dat wat je contentkalender ook suggereert, nieuws gebeurt. Als u dat trending nieuws niet toevoegt, wordt u misschien niet gezien als een expert en stuurt u uw bezoekers mogelijk per ongeluk ergens anders heen om dat nieuws te krijgen. Zelfs als je alleen trending content beheert, is dat beter dan het negeren of achter de feiten aanlopen.
Gebruik afbeeldingen van hoge kwaliteit
Als u afbeeldingen gebruikt die duidelijk stockfoto’s van goede kwaliteit zijn of afbeeldingen die u zelf maakt, ziet uw blog er zoveel beter uit. Als je die afbeeldingen brandt, is dat nog beter. U wilt dat de afbeeldingen die u voor elke blogpost gebruikt, uw boodschap bevorderen en gevoel bij uw lezers brengen.
Gebruik verschillende formaten van inhoud
Gebruik niet alleen op tekst gebaseerde blogberichten. Gebruik een combinatie van infographics, memes, tekstblogposts en video. Dit zal je blog er een stuk interessanter uit laten zien.
Onthoud uw SEO
Ook al merkt uw publiek het misschien niet, goede SEO is niet alleen voor u, maar ook voor uw bezoekers. Het gebruik van goede SEO betekent dat je nauwkeurige titels, goede ondertitels en zoekwoorden gebruikt waar je publiek in geïnteresseerd is. Het helpt allemaal. Maar dat geldt ook voor het ontwerp en de navigatie van blogsites. Dit is wat bijdraagt aan de perceptie dat uw blog van hoge waarde is.
Het creëren van hoogwaardige inhoud heeft veel te maken met de perceptie die uw publiek heeft van de inhoud, evenals de kwaliteit van de informatie die u verstrekt. Als u bekend wilt staan als de autoriteit op uw onderwerp binnen uw niche, zal het plaatsen van verbazingwekkende hoogwaardige bloginhoud op een regelmatige en consistente basis u daar brengen.