Kijk eens rond in uw nieuwe kantoor en merk op wie de succesvolle agenten zijn en wat ze doen om succesvolle agenten te zijn. Een mentor kent de lokale markt en kan inzicht geven in de uitdagingen en kansen. Je mentor kan marketingstrategieën en tips geven en je successen opvrolijken.
Marketingtips voor nieuwe Vastgoedmakelaars
Ontwikkel een plan
Een solide businessplan is uw GPS voor succes. Het moet realistische doelen bevatten voor marketing, professionele ontwikkeling, uitgaven en verkoop. Bekijk uw plan wekelijks en noteer wat werkt en wat niet werkt in marketing en het opbouwen van klanten. Uw plan moet flexibel zijn en zich aanpassen als doelen worden bereikt en projecten mislukken of slagen.
Je mentor is misschien wel de beste hulpbron om je te helpen een realistisch businessplan te ontwikkelen.
Ken uw markt
Dit lijkt misschien een voor de hand liggende, zelfs afgezaagde verklaring. Maar hoe kunt u uw vastgoeddiensten op de markt brengen als u uw markt niet kent?
Overweeg om nichespecialist te worden. U kunt een echt talent ontdekken voor het op de markt brengen en verhuizen van korte verkoop- en executiewoningen, flatgebouwen of lichte industriële eigendommen. Kijk naar de achtergestelde gebieden van uw lokale onroerendgoedmarkt en hoe u bekend kunt worden als specialist in die specifieke onroerendgoedmarkt.
Technisch onderlegd
Je hoeft geen IT-goeroe te zijn, maar je moet met gemak alle huidige technologie kunnen gebruiken. U en uw klanten moeten snel en gemakkelijk met elkaar kunnen communiceren. Wat nog belangrijker is, leer zo snel mogelijk hoe uw klanten met u willen communiceren – hoe vaak en via welke media.
Sociale media kunnen een van de meer kosteneffectieve manieren zijn om uw vastgoeddiensten op de markt te brengen en de relaties tussen makelaars en klanten op te bouwen die belangrijk zijn voor uw succes.
- Al uw sociale-mediaprofielen moeten worden bijgewerkt met uw nieuwe vastgoedbedrijf en contactgegevens.
- Gebruik sociale media om blogs, foto’s, video’s en koop-/verkooptips te plaatsen.
- Maak korte YouTube-video’s met tips voor het verkopen of kopen van onroerend goed.
- Schrijf een artikel van 500 woorden om naar uw database te e-mailen; update maandelijks met nieuwe inhoud.
Maak je geen zorgen over het voorbereiden van ander materiaal voor elke sociale media. Eén thema kan worden gebruikt voor al uw media, enigszins aangepast aan de individuele mediacriteria.