Ieder bedrijf is tegenwoordig gebaat bij positieve reviews. Met name restaurants zijn mede afhankelijk van goede reviews. Veel bedrijven waaronder restaurants zetten dus in om veel reviews te ontvangen door klanten na afloop te vragen voor een recensie. Hetzij gelijk bij het afrekenen of per e-mail. Het is echter maar de vraag om mensen hier zin aan hebben. Zorg dat mensen eerder een leuke recensie achterlaten door het weggeven van relatiegeschenken. Vanuit de psychologie zijn mensen die iets gratis ontvangen eerder geneigd om iets terug te doen. Wacht dus niet langer en maak de kans groter dat mensen een review achterlaten door het weggeven van kleinigheidjes.
Zorg voor een persoonlijke boodschap
Om reviews te ontvangen is het belangrijk dat mensen het ook daadwerkelijk doen. Vraag mensen om een review te plaatsen en geef als beloning een kleine bedankje. Des te ludiek het cadeau, des te eerder mensen een review willen plaatsen. Zorg dus voor een alternatief van pepermuntjes bij een restaurant en een bedrukte pen in de zakelijk branche. Neem een kijkje op Giftsdirect.nl voor hun grote aanbod relatiegeschenken om een geschikt cadeau die vinden die past bij jouw bedrijf, vereniging, school of andere instantie. In deze webshop vind je voor elke branche, situatie en bedrijf een geschikt geschenk.
Vergreet de bedrukking niet
Je doet er goed aan om de geschenken te bedrukken met een eigen ontwerp. Bepaal zelf de kleuren, voeg een logo toe of upload een afbeelding. Bij Giftsdirect.nl is het allemaal mogelijk! Hiermee vergroot je de naamsbekendheid en straal je professionaliteit uit. Van sokken bedrukken tot het bedrukken van kantoorartikelen, jij beslist. Zorg dat je voor de juiste ‘tone of voice’ kiest. Zo is een grappige slogan voor een carnavalswinkel beter gepast dan voor uitvaartondermingen. Een kleinigheidje die past bij de reviews, dat is het juist streven voor het vergroten van het aantal reviews.