U zult het met me eens zijn als wordt gezegd dat digitale marketing – en al zijn subclassificaties, inclusief SEO, online netwerken, contentcreatie, e-mail, en dat is slechts het topje van de ijsberg – fundamenteel is voor zowel de persoonlijke als de persoonlijke ontwikkeling van elke organisatie .
Tips voor digitale marketing die u moet kennen
Met meer dan vier miljard internetgebruikers en meer dan 3,4 miljard actieve gebruikers van sociale media, is het logisch dat digitale reclame van fundamenteel belang is om een groter publiek te bereiken dan je zou kunnen met alleen traditionele technieken. Om u te helpen bij het bedenken van uw digitale marketingstrategie, blijft u lezen om enkele kritische tips te leren die u moet kennen.
Schrijf niet alleen over producten en diensten
Dat kan iedereen op afstand houden die nog niet in de buurt is van kopen. Neem liever de tijd om erachter te komen wat uw beoogde interessegroep leuk vindt en maak inhoud die deze interesses afstemt op wat uw imago te bieden heeft. Als je bijvoorbeeld espressomachines verkoopt, kun je een blogserie maken die gaat over “de verschillende manieren om je ochtendschema te verbeteren”.
Focus op de lange termijn
Hoe dan ook, het gebruik van kortzichtige strategieën die enige aandacht trekken en een tijdelijke piek kunnen veroorzaken, zal u, of uw klanten, uiteindelijk niet klaarstomen voor prestatie op de lange termijn. Als digitale marketeers moet u zich concentreren op het creëren van verzoeken door middel van ondersteunende en klantgerichte campagnes.
Blijf flexibel terwijl de voorkeuren van het publiek verschuiven
Je moet continu garanderen dat digitale strategieën relevant blijven voor je beoogde doelgroep. Als je je bijvoorbeeld concentreert op een bijeenkomst die actief is op Instagram, concentreer je dan rond dat stadium en overweeg je middelen te gebruiken om boeiende Instagramverhalen te maken, in plaats van veel energie te steken in het maken van YouTube-video’s. Concentreer u echter op of en wanneer de voorkeuren van uw publiek veranderen.
Probeer nieuwe dingen
Als u bijvoorbeeld weinig commitment ervaart met uw reclameboodschappen, probeer dan inventieve titels om uw open rates te verbeteren. Of breng aan de andere kant een reeks thema-inhoud uit die ervoor zorgt dat uw publiek blijft terugkomen voor meer. Kleine veranderingen kunnen grote gevolgen hebben.
Integreer SEO in uw algemene contentstrategie
Het opnemen van een SEO-techniek in uw onderwerpkeuze en het schrijven van blogs is de meest ideale route voor verkeersgroei op de lange termijn. Gebruik websites zoals Ahrefs of SEMRush om te ontdekken wat individuen in uw branche zoeken en bespreken als een eerste stap om het potentieel van uw blog te maximaliseren.
Stem uw inhoud af op elke fase van de reis van een koper
Het heeft geen zin om je te concentreren op een promotie voor een zakelijke demo bij iemand in de bewustwordingsfase. Het heeft ook geen zin om je te concentreren op aanbiedingen in de bewustwordingsfase, zoals het aanbevelen van een blogpost, aan iemand die klaar is om te kopen. Daarom is het cruciaal om uw inhoud af te stemmen op elke fase van de reis van een koper.
De afhaalmaaltijden
Het belang van digitale marketing is dat je zonder veel gedoe je campagnes kunt volgen en screenen. Op het moment dat u tijd en geld in uw campagnes steekt, wilt u weten of ze werken. Digitale advertenties maken het voor u eenvoudig om uw campagnes te volgen, waardoor u kunt bijsturen en betere resultaten kunt behalen.